måndag 12 mars 2012

Högafflar och facklor?

Jag har börjat engagera mig vår landsbygd och de producenter (av både spannmål, slaktdjur, foder mfl) som där har sin verksamhet.

Bland det första jag får höra när man talar med de som står steget närmare dessa bönder är att miljöpartiet är hatade. Hatade. "Nämn inte mp i samma mening som det du vill få fram, det är som att vifta med röd flagg framför en tjur. "

Men. Så kan vi bara inte ha det!

Har suttit och försökt gräva i detta lite i tidningarna på nätet och försöka förstå varför, vad startade alltihop, vad är det som gör att aggen lever än idag? Jag vill dels inte att vi har den relationen till våra hårt arbetande producenter och dels vill jag inte bli motad med högaffeln för att jag råkat nämna politik i närheten av en bonde.

Vet du? Skriv en rad, förklara.

I nästa inlägg ska jag försöka lägga fram det jag får fram ur tidningstexterna, det mesta är rubricerat EU-någonting. Mer om det sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar